Digital & Social Selling
GENOMFÖR EFFEKTIVARE KUNDMÖTEN
Utbildningen Digital & Social Selling är för dig som vill fördjupa dina kunskaper inom personlig, digital försäljning. Lär dig mer om digitala kanaler och hur du genomför bättre kundmöten.
Distansutbildningen Digital & Social Selling ger dig kompetens att arbeta målinriktat och effektivt med personlig, digital försäljning i syfte att korta säljprocessen och därmed nå snabbare avslut.
Jobbar du som säljare och behöver bli vassare på datadriven försäljning för att hänga med i dagens digitala affärsmiljö? Lär dig mer om hur du bygger varumärke och förtroende i digitala kanaler och hur du ökar genomslagskraften i mötet med kunder som befinner sig i slutet av sin digitala köpresa.
Utbildningen sker på distans, vilket gör det möjligt att studera utbildningen var du än bor eller befinner dig.
Kommande kursstarter
Så ansöker du
ÄR DU BEHÖRIG?
För att ansöka behöver du ha:
- Grundläggande behörighet: Gymnasieexamen (eller motsvarande kunskaper, färdigheter och kompetenser) med godkänt betyg i kurserna Svenska 1, Matematik 1 och Engelska 5, eller motsvarande.
Saknar du behörighet? Sök med reell kompetens. - Minst två års yrkeserfarenhet på heltid (deltid omräknas till heltid) inom B2B-försäljning; exempelvis som Account Manager, Key Account Manager eller säljchef. Endast tjänstgöring som omfattar halvtid eller mer inräknas som yrkeserfarenhet.
Följande dokument/filer behövs för att din ansökan skall bedömas som komplett:
- Gymnasiebetyg eller motsvarande
- Tydlig beskrivning av din yrkeserfarenhet som motsvarar kraven - fyll i och bifoga: Bilaga Yrkeserfarenhet finns på ihm.se.
Reell kompetens
Om du saknar formella meriter för grundläggande behörighet, till exempel gymnasieexamen eller slutbetyg från gymnasieskolan, kan IHM Business School istället göra en bedömning av din reella kompetens. Detta gäller även om du saknar formella meriter för en särskild behörighet, t.ex. godkänt betyg i en gymnasiekurs. Läs mer på ihm.se.
Kursinnehåll
- Digital Selling (20 YH-poäng)
- Social Selling (20 YH-poäng)
Efter utbildningen
Du utvecklar dina kunskaper och färdigheter inom personlig, digital försäljning. Du får lära dig att planera, genomföra och utvärdera förtroendeskapande säljaktiviteter i digitala kanaler/sociala medier som stöd för B2B-försäljningen. Utbildningen gör dig också bättre rustad att i mötet med kund agera agilt och tillämpa adekvata säljansatser i syfte att få större genomslag och bygga långsiktiga, lönsamma affärsrelationer.
Digitaliseringen har på kort tid ändrat förutsättningarna för såväl marknadsförare som säljare. I takt med att e-handeln växer – även inom B2B-försäljning – så ändras våra köpbeteenden. Dagens B2B-säljare måste behärska samtliga steg i den digitala köpprocessen: från leadsgenerering till att – via sociala och digitala kanaler – påverka och bygga förtroendekapital. En snabb omställning till en mer datadriven, kundcentrerad och agil B2B-försäljning är en kritisk överlevnadsfaktor för de bolag som vill konkurrera i den digitala affärsvärld som idag präglar såväl svenskt som internationellt näringsliv.
Efter utbildningen kommer du kunna jobba professionellt med personlig, digital försäljning i din roll som B2B-säljare.
Kostnader
Utbildningen är avgiftsfri och berättigar till både lån och stöd från Centrala Studiestödsnämnden (CSN). Kostnad för litteratur tillkommer.
Intresseanmälan
IHM utvecklar kompetensen som utvecklar näringslivet.
Världen förändras, följer du med? IHM ger dig förmågan att förändra och förändras med kompetensen som framtidens arbetsmarknad kräver. Hos oss får entreprenörer och intraprenörer omge sig med likasinnade och sporra varandra till vassare idéer. Med aktuell och relevant kunskap...